مجله مهندسی مکانیک

مجله مهندسی مکانیک - مقالات علمی - آموزش ها - نرم افزارهای مهندسی مکانیک

مجله مهندسی مکانیک

مجله مهندسی مکانیک - مقالات علمی - آموزش ها - نرم افزارهای مهندسی مکانیک

علمی مهندسی مکانیک شامل جدید ترین مقالات ، آموزش نرم افزار، تازه های و جدیدترین اخبار دنیای مهندسی مکانیک می باشد. حوزه های جامدات ، سیالات ، خوردو

۲ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آچار بکس بادی تایوانی تیتان پلاس مدل 11000AT ساخت کشور تایوان است. فشار کارکرد این دستگاه باید در بازه 6.3 تا 8 بار باشد و بیشتر از 8.5 بار به هیچ عنوان توصیه نمی شود و ممکن است به دستگاه آسیب جدی وارد شود. ورودی هوای بکس بادی 1/4 اینچ (6.35 میلی متر) است و شلنگ استاندارد دستگاه بهتر است 8 تا 10 میلی متر باشد. این بکس بادی به صورت میانگین 187 لیتر در دقیقه هوا مصرف می کند. جنس بدنه دستگاه ساخته شده از آلیاژ آلومینیوم است، که علاوه بر مقاومت در برابر ضربه خارجی، دارای وزن بسیار مناسب است. شفت خروجی دستگاه 1/2 اینچ و ساخته شده از فولاد ضدزنگ کروم مولبیدن (فشار قوی) است.   مکانیزم عملکرد آن از نوع دو چکشه (twin hammer) و میتواند تا 700 نیوتون متر گشتاور اعمال کند. حداکثر سرعت گردش آن در حالت بی باری 8000 دور در دقیقه است که گشتاور با استفاده از مهره ای که در بغل دستگاه و در دو طرف آن قرار دارد، در 6 حالت مختلف قابل تنظیم است.

  • کورش بای
  • ۰
  • ۰

 

چکش بادی دامار مدل DM2011R ساخت کشور چین و ارزان ترین چکش بادی بازار ایران است. بدنه این دستگاه ساخته شده از فلز و دارای پوشش رنگ الکترواستاتیک بسیار مقاوم است. فشار کارکرد دستگاه باید در بازه 6 تا 8 بار باشد و بیشتر از این مقدار، ممکن است به دستگاه آسیب برساند. قطر ورودی هوای دستگاه 1/4 اینچ (6.35 میلی متر)، بهتر است از شلنگ با قطر حداقل 3/8 اینچ (10 میلی متر) استفاده شود. ساختار این دستگاه بسیار ساده بوده و طراحی آن به گونه ای است که برای افزایش طول عمر و استهلاک پایین دارای حداقل قطعات باشد. میانگین مصرف باد این چکش باده 110 لیتر در دقیقه است. برای افزایش کارایی و طول عمر بهتر است در مسیر پمپ باد به دستگاه واحد مراقبت ابزار بادی برای جلوگیری از ورود رطوبت به داخل دستگاه و روغن کاری خودکار، استفاده شود.

  • کورش بای