مجله مهندسی مکانیک

مجله مهندسی مکانیک - مقالات علمی - آموزش ها - نرم افزارهای مهندسی مکانیک

مجله مهندسی مکانیک

مجله مهندسی مکانیک - مقالات علمی - آموزش ها - نرم افزارهای مهندسی مکانیک

علمی مهندسی مکانیک شامل جدید ترین مقالات ، آموزش نرم افزار، تازه های و جدیدترین اخبار دنیای مهندسی مکانیک می باشد. حوزه های جامدات ، سیالات ، خوردو

۲ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مینی فرز بادی دامار مدل DM7037 ساخت کشور چین و شرکت DAMAR TOOLS است. بدنه این داستگاه ساخته شده از فلز با پوشش رنگ الکترواستاتیک بوده که علاوه بر وزن سبک، در برابر ضربه خارجی و خوردگی ناشی از رطوبت و مواد شیمایی مقاومت بالایی دارد. وزن این مینی فرز بادی ۱.۲ کیلوگرم و ابعاد ۱۸*۱۷*۱۰ سانتی متر با دسته است که دارای ابعاد بسیار کوچک و جع و جور است. فشار کارکرد دستگاه در حالت استاندارد ۶.۳ بار بوده و به هیچ عنوان بیشتر از ۸ بار توصیه نمی شود. ورودی هوا آن ۱/۴ اینچ (۶.۳۵ میلی متر) از نوع BSP بیرون روزه است. قطر شلنگ استاندارد حداقل باید ۸ میلی متر باشد و به طور میانگین در هر دقیقه ۵۷ لیتر در دقیقه مصرف می کند. حجم منبع کمپرسور باد مناسب برای این دستگاه باید حداقل ۵۰ لیتر باشد و کمتر از آن توصیه نمی شود. همچنین ورودی هوا مجهز به فیلتر متخلخل است که در برابر نفوذ اجسام خارجی از ورودی هوا جلوگیری می کند. محل خروج هوای دستگاه در قسمت جلو آن قرار دارد که با توجه به طراحی که دارد هوا با سرعت بیشتر خارج  می شود.

  • کورش بای
  • ۰
  • ۰

آچار بکس بادی دامار مدل DM5044 ساخت کشور چین و شرکت DAMAR TOOLS است. بدنه این بکس بادی ساخته شده از آلیاژ آلومینیوم، که علاوه بر سبک بودن در ضربه ضربه خارجی مقاومت بالایی دارد. دسته این بکس بادی مجهز به پوشش ضدتعریق و ضدلغزش است که استفاده از آن را راحت تر و ایمن تر می کند. فشار کارکرد دستگاه در حالت استاندارد 6.3 بار بوده و به هیچ عنوان بیشتر از 8 بار توصیه نمی شود. ورودی هوای بکس بادی دامار 1/4 اینچ (6.35 میلی متر) و برای استفاده نیاز به دنباله بیرون رزوه از نوع BSP است. قطر شلنگ مناسب برای آن حداقل 10 میلی متر بوده و به صورت میانگین در هر دقیقه کارکرد 120 لیتر هوای فشرده مصرف می کند. محل خروجی هوای دستگاه در پایین آن (اگزوز پایین) قرار دارد، که باعث می شود گرد و خاک ناحیه کار بلند نشود. این بکس بادی از دو قسمت اصلی روتور و ضربه زن تشکیل شده است، که با استفاده از شفت فولادی به هم متصل می شود. این دستگاه قادر است با بهره گیری از مکانیزم ضربه زن دو چکشه (TWIN HAMMER) تا 700 نیوتون متر گشتاور واقعی تولید کند. چکش ضربه زن این دستگاه ساخت کشور تایوان و شرکت روتاک است. حداکثر سرعت گردش دستگاه 8500 دور در دقیقه است که با استفاده از پیچی که در بغل دستگاه قرار دارد گشتاور خروجی آن توی 5 حالت قابل تنظیم است. همچنین جهت گردش با استفاده از همین پیچ با فشار دادن به چپ و راست، جهت گردش آن قابل تغیر است.

  • کورش بای